zondag 11 september 2016

Oud kleedje wordt terug nieuw


Als voorbereiding op onze verbouwingswerken hebben we veel van onze spullen gesorteerd en opgeruimd. Zo ook mijn kleerkast. Tijdens het opruimen kwam ik een rood kleedje tegen dat al heel wat jaren in mijn kast verblijft. Het was een leuk eenvoudig kleedje maar bij nader inzien toch een beetje saai. Ik heb dan ook even overwogen om het weg te doen... 



Gelukkig bedacht ik toen dat er zoiets bestaat als upcycling.
In de Veritas heb ik een leuke stof gevonden om het geheel op te vrolijken.
De dunne schouderbandjes heb ik afgeknipt en vervangen door bredere exemplaren. Vanboven heb ik een boord voorzien van de nieuwe stof. Aan de onderkant was er oorspronkelijk aan beide zijden een split. Deze heb ik aan elkaar genaaid zodat de rok terug één geheel werd. De onderkant heb ik verder afgewerkt met dezelfde boord als boven. 

Dit project heeft niet veel tijd in beslag genomen. Je hebt de basis al en door er leuke details aan toe te voegen geef je er een persoonlijke toets aan. 

Ik ben in ieder geval weer content met mijn "nieuwe" kleedje.

Misschien hebben jullie ook nog vergeten spullen die door leuke knopen of boordjes een tweede leven kunnen krijgen?






Geen opmerkingen:

Een reactie posten