zaterdag 12 november 2016

De poppenhoek #2: Make over buggy en verzorgingstas

Zoals jullie vorige week hier al konden lezen, speelt ons meisje graag in de poppenhoek. Sinds een tijdje heeft ze een absolute lievelingspop. De naam van dit popje heeft ze helemaal zelf bedacht: Lola!
Lola
Lola is een zelfgemaakte pop die ze kreeg, met een leuke bijpassende cadeautas, van haar meter Veerle. (Uit het boek Feest in 't knutselbos) 
Ons meisje en Lola zijn nu een onafscheidelijk duo. Ze gaat echt overal mee naar toe... Aangezien onze poppemie graag op stap gaat met Lola, kon ze wel een buggy gebruiken.
Ik ben een grote fan van houten speelgoed. Ik was dan ook heel enthousiast toen ik deze buggy van Janbibejan vond in een kleine tweedehandswinkel. De buggy was een koopje maar moest wel wat opgefrist worden.
De roze stof heb ik vervangen door een vrolijk retrostofje. Ik gebruikte dezelfde afmetingen als het orgineel, maar verstevigde alles met Vlieseline en zette er een gele paspel tussen voor het kleuraccent.
Een poppenmama heeft natuurlijk veel spulletjes om haar kroost te verzorgen. Daarom ging ik op zoek naar een poppenluiertas en vond deze omkeerbare luiertas mét patroon en stappenplan. Ik maakte de 2.0 versie zonder sluiting, een korte flap en omkeerbaar. In het stappenplan wordt alles heel duidelijk uitgelegd waardoor deze luiertas echt haalbaar is om zelf te maken.
Er zit ook een opvouwbaar verzorgingsmatje bij dat mooi vooraan in de luiertas past.
Voor de poppenluiers en billendoekjes gebruikte ik deze werkbeschrijving.
Ziezo Lola is er in ieder geval klaar voor!
Hopelijk hebben jullie in onze poppenhoek wat ideeën kunnen opdoen voor jullie poppenmama's en papa's. Misschien wel als pakje van de Sint of voor onder de kerstboom?

Veel speelplezier!
 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten