zaterdag 30 april 2016

Een leuke uitstap naar Technopolis

Soms nemen mijn lieve man of ik de kindjes eens apart mee voor een leuke uitstap. Ik denk dat ze dit wel fijn vinden omdat ze dan een paar uur kunnen genieten van de exclusieve aandacht van mama of papa. Zo trokken onze kleuter en ik naar Mechelen voor een namiddag quality time in Technopolis. 

Ik twijfelde of hij al groot genoeg is voor de wondere wereld van de wetenschap en techniek. Maar dan zag ik op de site van Technopolis dat er een kinder-doe centrum is. Kinderen van 4 tot 8 jaar kunnen in dit kinder-doe centrum de "grotemensenwereld" in vier verschillende zones ontdekken. Zo hebben we een dak gelegd en een muur gebouwd op de werf. In de stad heeft hij kunnen tanken in de garage en rekken gevuld in de winkel. Hoe het is om een vlieg te zijn en welke dieren er onder de grond leven hebben we in het park geleerd. Rijden in een echte ambulance mét sirene deden we in de zone "mijn lichaam". 

Buiten het kinder-doe centrum hebben we ons nog geamuseerd aan de waterzone.  Een balletje in de buizenpost stoppen dat dan in een kolkende waterbak terug tevoorschijn komt vond hij superleuk. 

Voor de andere activiteiten was hij nog een beetje te klein. We hebben veel gekeken en uitgetest, wat ook al heel leuk was, maar als hij nog iets ouder is gaat hij er nog meer aan hebben. Conclusie: We hadden een hele leuke middag en we gaan zeker nog eens terug.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten