vrijdag 20 mei 2016

Samen naar de naailes: het resultaat deel 1

Zoals jullie hier al konden lezen zijn Katja en ik in maart en april naar de naailes geweest. En of het gezellig was op dinsdagavond!! Iedere week zaten we samen met een groep leuke dames. Iedereen werkte aan haar eigen project en ondertussen werd er gezellig bijgepraat. 

Mijn project voor deze naailessen was een kleedje voor mezelf. Het was de eerste keer, in mijn nog prille naaicarrière, dat ik me aan een kleedje ging wagen dus ik kon zeker wat hulp gebruiken. Iedere week werd ik door onze lieve begeleidster L. op weg gezet naar de volgende stap van mijn project. Door haar nuttige tips en begeleiding zijn de beginnersfouten beperkt gebleven en was het een plezier om het kleedje te maken. 

Als basispatroon heb ik de Louise jurk van Madame Creatief gebruikt. In de werkbeschrijving wordt er aangeraden om met stevig tricot te werken. Ik had gekozen voor een leuke stof met kersenmotief. Maar in deze stof zat iets meer stretch. Of het nu door de stretchstof komt durf ik niet te zeggen maar het patroon viel oorspronkelijk redelijk "poefie" en niet echt flatterend. Gelukkig heeft L. me geholpen en het nut van figuurnaden uitgelegd. Van de rok heb ik meer een A-lijn model gemaakt. De kraag heb ik ook aangepast naar een ronde kraag. Dit vond ik mooier passen bij de retrostijl van het kleedje. 

Het waren acht gezellige avonden waar ik weer veel heb bijgeleerd over de wondere wereld van het naaien. Ik ben best wel trots op mijn eerste kleedje en ik heb al zin om een volgend te maken.
Ondertussen doe ik alvast inspiratie op uit het boek "200 jurken" van Evelien Cabie. Het is een boek met 20 patronen waarmee je zelf je kleedje kan samenstellen.

Een nieuw leuk kleedje en weer nieuwe ideeën daar word ik nu blij van ;)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten