zaterdag 1 juli 2017

Zomerkleedjes naaien

Met het warme weer van de afgelopen weken, naaide ik een aantal leuke zomer outfits voor ons meisje. Ik vond mijn inspiratie in het boek 'Zelfgemaakte kleertjes 3' van Catharine Deweerdt. Hieruit maakte ik twee shorten Silke, een bijpassend topje Hanne en voor als het wat frisser wordt een trui met kap Floris en Fleur.
Vrolijke shortjes Silke
Knooptopje Hanne
Trui met kap Floris & Fleur




Tijdens het naaien had ik wel de indruk dat de patronen groot uitvielen. Voor ons meisje, die nu maat 98 draagt, maakte ik de maat 2 jaar. Zelfs bij deze maat bleek de trui met kap nog echt ruim te vallen. Daarom naaide ik de zijnaden op 2 cm en deed ik zowel in de zoom onderaan de trui als in de zoom van de mouwen een elastiek van 2 cm. 

De stoffen voor de kleedjes kocht ik in Huis van Katoen. Een winkel die ik een tijdje geleden ontdekte en waar ik ondertussen een trouwe klant ben. Je vindt er niet alleen een ruime keuze aan mooie stoffen, fournituren en allerlei patronen. Je wordt er bovendien met de glimlach geholpen om de perfecte stof te vinden voor je project. Er worden allerlei leuke workshops georganiseerd én elke donderdagavond en vrijdagochtend kan je er terecht voor een Open atelier. 
Tijdens zo een Open atelier maakte ik de Candy jurk van La Maison Victor. Een heerlijk jurkje om in te ravotten.
Candy jurk
Laat de zomer maar komen!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten