vrijdag 22 januari 2016

Mama, ik ben een ridder ...

Een aantal maanden geleden zei onze kleuter op een mooie dag heel overtuigend: "Mama, ik ben een ridder ..." Sinds die dag is er onze held helemaal in de ban van ridders, kastelen en draken.
Ik bedacht me toen dat het nog fijner is als hij zich kan verkleden als een echte ridder. Ik ben dan in onze oude kleren en stoffen gedoken. Met een souspull en twee T-shirten in verschillende kleuren ben ik aan de slag gegaan. 
Het ridderpakje heeft vorm gekregen terwijl ik eraan bezig was. Dat vind ik heel leuk aan werken met oude kleren om verkleedkleren te maken. Je kan experimenteren zonder dat je een dure stof vernielt. Je kan all the way gaan en het hoeft niet perfect te zijn want het is maar om te verkleden.
De souspull werd als basis gebruikt. De lengte en de mouwen werden ingekort. Aan de onderkant en de mouwen heb ik een boord in een andere kleur gestikt.

De cape is gemaakt uit de twee T-shirten. Restjes oude stof heb ik gebruikt voor het kruis op de cape en de ceinture. Ik vond ook nog 2 schoenveters om de boord van de ceinture af te werken. Op de voorkant heb ik nog een schild met flockfolie gemaakt.


Onze ridder doorkruist regelmatig ons huis in zijn ridderpakje met helm, zwaard en schild op zoek naar de draak. Na een spannend zwaardgevecht keert hij natuurlijk met de overwinning op zak terug naar zijn kasteel.

Deze week zat er een briefje in de boekentas over het carnavalsfeest binnen 2 weken. Ik was dan ook niet verbaasd toen hij gisteren zei dat hij zich gaat verkleden in ... een ridder :)

In wat verkleden jullie kindjes zich graag?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten